Van je hobby je werk maken, daar dromen we allemaal van. Maar waarom zou je deze droom niet écht verwezenlijken? In Passie voor Publishing komen gepassioneerde werknemers van New Skool Media aan het woord. Over hun passie, die tegelijkertijd hun werk is.

Zo haalt Alida Dijk (56) energie én inspiratie uit haar directe omgeving, die ze omtovert tot content voor Zin Magazine. Het blad, de site, de socials en de wekelijkse nieuwsbrief vormen een platform voor mensen vanaf ongeveer 50 jaar dat zich richt op al die dingen waar je in deze levensfase mee bezig bent en waar je ruimte voor krijgt.

Een echte regeltante

“Ik heb ooit de opleiding Journalistiek gedaan omdat ik het mooi vond om te schrijven, maar toen ik ging werken merkte ik dat ik liever met het totaalbeeld bezig was”. Daarom neemt Alida al vijftien jaar een coördinerende rol aan in de media, sinds zes jaar doet ze dat bij Zin Magazine. Eerst als Chef Redactie, daarna als Adjunct Hoofdredacteur en de laatste twee jaar als Hoofdredacteur. Binnen die rol zet ze de grote lijnen uit voor Zin.

“In mijn baan moet je goed zijn in organiseren, want je moet de overkoepelende strategie kunnen vasthouden. Zin wil haar lezers empoweren in die levensfase waarin zich veel veranderingen voltrekken. Dat doen we door events te organiseren (inspiratie), maar ook cursussen, zoals over beleggen en over daten. Maar natuurlijk ook in ons magazine en op onze online kanalen. Als je goed kunt plannen, kun je ook tijd vrijmaken voor dingen die belangrijk zijn.”

En dat gaat Alida feilloos af. Het merk perfectioneren is voor haar weggelegd. “Ik vind het heel mooi dat een verhaal wordt verteld door beeld en tekst en ook steeds vaker door video. Ik houd van het samenbrengen van die verschillende onderdelen. Steeds vaker wordt het dan een beleving.”

Diepgang boven ‘hap snap’

Alida wijst het succes van Zin Magazine toe aan de sterke inhoud. “Door inhoudelijke content te maken begeleiden we onze lezers in deze levensfase en bieden we inspiratie. Ik val zelf in de doelgroep, dat is heel handig voor mijn baan. Want ik word dagelijks gevoed met inspiratie voor content. Mijn kinderen spelen daar een rol in. Maar dat doen vrienden, mijn sociale leven en familie ook.” De diepgang is niet alleen leuk, maar ook belangrijk. “Op deze leeftijd heb je een heleboel al eens gelezen in de media. Dus de wat meer standaard ‘hap snap’ stukjes slaan wij liever over. Daarmee onderscheiden we ons van de concurrentie.”

Wat het werk, zelfs na zoveel jaar, zo leuk maakt? “De diversiteit van de werkzaamheden. Natuurlijk plan je dingen in en hebben we strakke agenda’s, maar er gebeurt zo veel waar je je niet op kan voorbereiden. En ik vind het ontzettend boeiend om te zien hoe je kan communiceren met je publiek. Maar het strategische aspect en het budgetteren vind ik ook leuk. Het is gewoon helemaal mijn baan.”

Heb jij ook een Passie voor Publishing (of ben je dit nog aan het ontdekken) en ben je benieuwd hoe het is om bij New Skool Media te werken? Lees dan hier verder.

Reacties gesloten