Groei van advertentie-inkomsten bij New Skool Media

Van alle tijdschriftuitgevers in Nederland zijn er maar drie met gunstige advertentie-inkomsten: New Skool Media, ONE Business (onderdeel van NSM) en DPG Media. Deze uitgevers profiteren van de licht stijgende trend van mediabestedingen. Dit blijkt uit het jaarrapport Mediabestedingen 2021 van onderzoeksbureau Nielsen.

Bij New Skool Media waren het vooral de grotere magazines die voor fors hogere advertentie-inkomsten zorgden. Zo groeide Columbus Travel met maar liefst 34% netto omzet en ook delicious. groeide met ruim 17%. Heel goede zaken deed EW, het vlaggenschip van ONE Business, dat onderdeel is van NSM. De netto omzet van EW groeide met ruim 38%.

Alledrie de uitgevers profiteerden van sterk toegenomen mediabudgetten van retailers. De top 5 van retailers met de meeste mediabestedingen zijn Albert Heijn, A.S. Watson (de holding van de Kruidvat-winkels), Unilever, Lidl en Jumbo (bron: MarketingTribune i.s.m. Nielsen, maart 2022). DPG Media en New Skool Media hadden ook baat bij de aantrekkende bestedingen van horeca, recreatie en toerisme.

Uitgevers verdienden het afgelopen jaar 11 miljoen euro méér aan advertenties dan in het jaar daarvoor. Echter, die groei is niet groot genoeg om het enorme verlies van 59 miljoen euro uit 2020 goed te maken. Het zijn vooral de vrouwenbladen en de sporttijdschriften die de grootste verliezen lijden. De bruto mediabesteding in deze categorie daalt al jaren gestaag. In 2011 werd er nog 130,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties in vrouwenbladen. In 2021 was daar nog maar 41,5 miljoen euro van over. Ook de sportbladen hebben veel te lijden onder de terugvallende advertentie-inkomsten: van ruim 15 miljoen in 2012 naar 2,6 miljoen euro in 2021.

Sam Bremer, Sales Director New Skool Media:

“De resultaten van het onderzoek van Nielsen vervullen mij met trots. Dit laat zien dat wij ons goed hebben ontwikkeld door te focussen op doelgroepen, selectiviteit binnen de doelgroep en een optimale samenwerking met de redacties. Hierdoor konden wij met succes de introductie van Contextual Sales (verkoop gebaseerd op de context en distributie over meerdere merken zoals EW’s Top 500 en FietsActief’s e-bike special) een uitbreiding op branded content en channel sales op print doorvoeren. Het salesteam van New Skool Media (verantwoordelijk voor de advertentieverkoop voor New Skool Media en One Business) heeft zich ontwikkeld tot een waardig Branded Content en Portfolio salesteam.”

Meer weten?

Benieuwd wat New Skool Media voor jou kan betekenen? Of wil je vrijblijvend in gesprek om de mogelijkheden voor je organisatie te verkennen? Neem dan contact met ons op via sales@newskoolmedia.nl.

Reacties gesloten