Beste lezer,

Dit is onze eerste business-to-business nieuwsbrief. Graag brengen wij je langs deze weg op de hoogte van de ontwikkelingen bij New Skool Media. In de afgelopen periode hebben we een sterk salesteam samengesteld: Een centraal team dat titel-onafhankelijk werkt en optimale communicatieoplossingen ontwikkelt. Dit heeft al geleid tot mooie partnerships en nieuwe producten, zowel in print als online, audio en video.

New Skool Media kan met trots terugkijken op de afgelopen 3 kwartalen. We staan er goed voor en niet alleen ten opzichte van 2020 (dat zou te makkelijk zijn), maar ook in vergelijking met 2019. De markt ontwikkelt zich constant en er is steeds meer behoefte aan relevantie en specifieke doelgroepen. Relevantie voor de doelgroep brengen wij natuurlijk al jaren met onze 19 (special interest) merken. Maar wij zien ook mogelijkheden om breder en titel-onafhankelijk te communiceren, met behoud van die relevantie en te groeien binnen het umfeld van de doelgroep.

Dit noemen wij Contextual Sales. Contextual Sales richt zich op de adverteerder die specifiek wil communiceren met zijn doelgroep binnen een bepaalde context. Er zijn per slot van rekening meer mensen geïnteresseerd in e-bikes dan enkel de lezers van FietsActief. Bij de inzet van branded content distribueren we niet alleen binnen de kanalen van de New Skool Media merken, maar ook via de kanalen van de adverteerder (paid en owned media). Graag licht ik dit toe met drie mooie voorbeelden van dit jaar;

1. E-Bike Special

FietsActief gaf een E-Bike Special uit, die uitgroeide tot een special die niet meer één maar drie keer per jaar verschijnt en intussen verspreid wordt onder meer relevante titels zoals EW (voorheen Elsevier Weekblad), Zin, Kijk, Seasons en Beleggers Belangen. Gebruikmakend van de NOM doelgroep en een bereiksonderzoek (waar relevante vragen zijn gesteld, zoals:  ‘Fietst u regelmatig (woon-werkverkeer / uitstapjes binnenland) en ‘Heeft u plannen om binnen 12 maanden een nieuwe fiets (e-bike) te kopen’) creëren we met deze inzet van titels een selectiviteitsindex van 124,4 en een bereik van 1.1 miljoen. Dit zien ook onze adverteerders.

2. In Eigen Land

New Skool Media publiceert veel over reizen in zowel binnen- als buitenland. Merken als Columbus Travel, Roots en FietsActief zijn daar sprekende voorbeelden van. Door de reisbeperkingen van het afgelopen jaar zijn we veel meer vakantie in eigen land gaan vieren. New Skool Media heeft daarom het magazine In Eigen Land gelanceerd, onder redactie van Columbus Travel. Dit succesvolle magazine is uitgegroeid van een one-off in een magazine naar een volledig op zichzelf staand magazine.  

3. Topnoteringen

EW staat bekend om zijn journalistiek waarbij het vooral gaat om de feiten. Terugkerende rubrieken, thema’s en lijsten zijn onder andere de Top-500 van bedrijven, Top-200 van Familiebedrijven, Beste Ziekenhuizen, Medicijndossier, Beste Gemeente, Beste Scholen. Deze content hebben we ontwikkeld tot een bron van succesvolle branded content partnerships. Het is voor een bedrijf, organisatie of dienstverlener fantastisch om voor te komen in een onafhankelijk opgestelde lijst, waarbij hij de ruimte krijgt om zijn verhaal te doen.

Graag halen we de bestaande samenwerking aan of starten we nieuwe partnerships op. Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen om je marketingdoelen te bereiken. Houd ook de komende nieuwsbrief in de gaten. Daarin staat de planning van 2022, zodat je weet wat je kunt verwachten. Op naar een vruchtbaar 2022!

Veel leesplezier en tot snel,

Sam Bremer

Reacties gesloten