Onderzoek: ‘De Generatie E’ heeft het voor het zeggen

Vrouwen tussen 50 en 75 zijn Elastieken Generatie: veerkrachtig en energiek

Amsterdam, 15 oktober 2019 – Terwijl media en marketeers zich nog buigen over millennials (m/v, geboren 1980-2000) en babyboomers (1946-1964), is er ongemerkt een andere generatie opgestaan. Een groep die de spil is thuis, bij familie en collega’s, die zich uitleeft in cultuur en persoonlijke ontwikkeling, en ook het merendeel van de uitgaves bepaalt. En soepeltjes de oudere dag in glijdt.

De vrouw van 50 tot 75 jaar. Geboren ná de oorlog zijn zij de eerste groep vrouwen die mocht studeren, haar eigen geld kon verdienen, die de emancipatie bewust mee maakte, die voor zichzelf mocht kiezen. Terwijl ze ook nog eens fysiek veel vitaler blijven dan hun voorgangsters. Met alle mitsen en maren natuurlijk, maar geen groep in Nederland is zo veerkrachtig als deze ‘Elastieken Generatie’  – met ook de E’s van energie, eigenheid, emancipatie.

De vijftigplusvrouw van nu is flexibel en beweegt mee. Ze is geëmancipeerd, ze is vrij, ze is autonoom en ze is in verbinding. Dikwijls heeft ze zorg voor zowel kinderen als ouders, wat behoorlijk pittig kan zijn. Maar meer dan mannen, beschikken deze vrouwen over veel vangnet, in de vorm van vriendinnen met wie ze de theaters bezoekt, of in de goede relatie die ze met kinderen en andere familie weten te behouden.

Uitgeverij New Skool Media heeft onderzoek gedaan naar deze groep, waarbij het zich baseerde op zowel eigen enquêtes, interviews, (buitenlandse) rapporten en demografische en sociologische data. De uitgeverij heeft een groot bereik in deze doelgroep, met name met bekende titels als Zin, Seasons, Vorsten, Roots, delicious. en Elsevier Weekblad.

Nader onderzoek is gewenst, maar nu al durven de opstellers het volgende te stellen:

De vrouw van de generatie E

– is zelfbewust en zelfverzekerd

– is divers getalenteerd

– is levenslustig, avontuurlijk, creatief en cultuurminnend

– vervult meerdere belangrijke rollen tegelijk

– is de spin in het web: ze zorgt, ze verbindt, ze regelt

– opereert multigenerationeel, en overstijgt daarmee het kerngezin

 

Dit onderzoek lezen?  www.newskoolmedia.nl/elastiekengeneratie  

 

Niet voor publicatie. Meer weten? Mail naar Nathan Vos, Creative en Communications Officer bij New Skool, op  nathan.vos@newskoolmedia.nl,  of naar Olivier Fornier, Manager Brand Solutions bij New Skool Studio, op olivier.fornier@newskoolmedia.nl. 

 

 

 

New Skool Media

New Skool Media is dé multimediale uitgever die Nederlanders met gemeenschappelijke interessegebieden, passies en hobby’s met elkaar verbindt met de beste artikelen en mooiste belevenissen. Bij ons draait alles om special interest. We inspireren onze klanten en verrijken hun passies, door ze te laten zien wat er op dat gebied gebeurt en te gebeuren staat. We zijn daarin toegankelijk en onafhankelijk, en hebben een hechte band met onze doelgroep. Onze merken staan voor een optimale balans in vorm en inhoud, urgentie en verdieping, journalistiek en esthetiek en vooral heel veel plezier.

New Skool Studio

Native campagnes zijn campagnes waarin een verhaal centraal staat en niet een product of dienst. Deze verhalen sluiten naadloos aan bij de interesses van onze doelgroepen en passen goed bij de redactionele content van onze mediamerken. New Skool Studio heeft een team met specialisten klaar staan om uw verhaal te verwoorden. Wij beschikken over redacteuren die content voor klanten creëren, en ook marketingspecialisten die native campagnes opzetten en monitoren. Wij beschikken over een zeer omvangrijk netwerk, zodat we altijd met de juiste expertises kunnen uitbreiden.

 

 

Reacties gesloten