Nathan Vos CCO bij New Skool Media

Hoofdredacteur verlaat Zin, wordt opgevolgd door Alida Dijk

Nathan Vos verlaat per 1 juni 2019 het bekende tijdschrift Zin, waar hij ruim zeven jaar hoofdredacteur was, om zich aan een nieuwe rol binnen New Skool Media (NSM) te wijden. Naast de post in- en externe communicatie, die hij al een half jaar geleden op zich nam en nu wordt geïntensiveerd, krijgt Vos er nu de creatieve rol bij. Hij zal daarin het saleshuis New Skool Studio, het management en de uitgevers ondersteunen in het creëren van nieuwe concepten voor klanten en voor NSM zelf.

Nathan Vos. Foto: Martine de Vente

Vos (1971) heeft de functie CCO (Creative & Communications Officer) in samenspraak met de directie gecreëerd. “Hij klopt richting klanten, die een steeds grotere behoefte hebben aan kwalitatieve, diepgaande communicatie met hun klanten, en geeft intern genoeg ruimte voor een vruchtbare invulling ten dienste van het bedrijf, de merken en de collega’s.” Vos gaat daarbij  samenwerken met Olivier Fornier, Manager Brand Partnerships bij New Skool Studio.

De stap is een logisch vervolg van het pad waarop zowel NSM als Nathan zich bevinden. NSM staat inmiddels op een stevige basis en richt zich op de toekomst, waarbij creatieve ontwikkeling cruciaal wordt. Zo wil de New Skool Studio, meer concepten voor adverteerders creëren, uitvoeren en zelfs distribueren. Daarnaast vinden er bij de merken al tal van innovatieve, creatieve processen plaats, en daar ziet het bedrijf ook tal van groeimogelijkheden. Vos gaat tussen de verschillende afdelingen een verbindende rol spelen.

“Mijn leercurve bij Zin was wel zo’n beetje afgevlakt, vond ik zelf, en dan is het tijd om te gaan. Bovendien moet Zin nog veel meer het merk voor vrouwen van 50 tot 75 worden, en dan is het steeds minder logisch als er een man van 50-min aan het roer staat. Gelukkig neemt Alida Dijk mijn taken over, dus dat komt goed.”

 

Alida Dijk. Foto: Alice Wolfs

Alida Dijk (1966) werkt sinds oktober 2014 bij Zin, eerst als chef redactie, later als adjunct-hoofdredacteur. In die hoedanigheid nam ze al taken van Vos over, toen die in 2017 en 2018 als brandmanager de directie ondersteunde in het veranderingsproces bij NSM. Ze heeft nu de taak om het merk Zin uit te bouwen, waarbij er met name grote kansen liggen op het adverteerdersvlak.

Vos: “Immers: de vrouw van 50 tot 75 heeft het tegenwoordig voor het zeggen, als spil van de familie, het werk en haar sociale omgeving. Maar bovenal is ze gemiddeld genomen hartstikke gezond en ambitieus, en weet ze tegelijkertijd al heel goed waar Abraham en Sara de mosterd halen. Alida is de perfecte vrouw om dat verhaal uit te dragen”

Vos rapporteert direct aan CEO Erwin van Luit.  “Interne en externe communicatie wordt voor New Skool Media steeds belangrijker. Ik ben heel blij dat Nathan, als communicatie-expert, daar een steeds belangrijker rol in gaat spelen. Dat gaat ons bedrijf enorm helpen. Dat geldt ook voor zijn werkzaamheden voor New Skool Studio. Adverteerders gaan het sterk waarderen als een creatieve contentspecialist zich gaat bezighouden met storytelling en daarmee de positionering van hun bedrijf en product kan verbeteren”, aldus Van Luit.

De functie integreert creativiteit met commercie, consultancy, communicatie én cultuur. Het laatste is een persoonlijke doelstelling van Nathan: dat iedereen bij NSM z’n werk goed doet, daar trots op is, en daarin durf toont. “Om Dylan maar weer van stal te halen: ‘he not busy being born, is busy dying’. Zélf groeien en je blijven ontwikkelen, zoveel mogelijk in vrijheid en vertrouwen. Ik krijg daar energie van en zal daarin ook van me laten horen”, aldus Vos

Naast zijn werk schrijft Nathan boeken, momenteel met ex-voetballer John de Wolf, geeft hij lezingen over het thema ‘de moderne man’, en volgt hij de driejarige opleiding Professionele Communicatie bij Phoenix Opleidingen. In 2017 baarde hij opzien met het boek Man O Man, waarin hij op indringende wijze blootlegde dat er een concreet probleem is met hoe mannen met hun leven omgaan.

Noot voor de redactie: wilt u meer informatie over dit bericht, of over New Skool Media in het algemeen, mail dan naar nathan.vos@newskoolmedia.nl. Voor vragen over Zin kunt u mailen naar alida.dijk@newskoolmedia.nl.

 

 

 

Reacties gesloten