KIJK

KIJK bestaat al meer dan 50 jaar: veel mensen zijn met het tijdschrift opgegroeid. Je had zelf een abonnement of je las het samen met je broer, zus, vader, oom, tante of de buren. Inmiddels is KIJK, net als veel van zijn lezers, volwassen geworden en uitgegroeid tot een inspirerende gids in de complexe, fascinerende wereld van de wetenschap en technologie. En in een tijd van social media, snelle feiten, ongefundeerde meningen en fake news zijn betrouwbare, journalistieke artikelen belangrijker dan ooit.
Bereik

130.000 per editie

Pageviews

300.000 per maand

Social

10.400 volgers

Nieuwsbrief

29.800 abonnees

KIJK is toegankelijk maar diepgravend en geeft duiding. Wie KIJK leest, weet niet alleen precies wat er nu speelt, maar ook waarom. Allemaal vanuit de vaste overtuiging dat wetenschap en technologie de mensheid vooruit kunnen helpen. Daarom blijft KIJK doorvragen.

KIJK verrast je met de nieuwste technologische ontwikkelingen of intrigeert je met verse wetenschappelijke inzichten. Niet alleen in het blad zelf, maar ook op de website en social mediakanalen. En in de unieke specials over onder meer luchtvaart, complotten en de Tweede Wereldoorlog.

Ook maakt KIJK verschillende podcasts: KIJK & Luister over populaire wetenschap en topics van nu. In KIJK: Het Experiment duiken Diederik Jekel en redacteur Laurien Onderwater de schatkamers van de wetenschap in, interviewen ze wetenschappers én experimenteren ze er zelf op los.

Doelgroep

KIJK wordt vooral gelezen door mannen (73%). Ze zijn doorgaans bèta-georiënteerd, maar op dat vlak niet per se deskundig. Toch nemen ze – door hun brede interesse en de behoefte om grip te krijgen op alles wat er om ons heen gebeurt – het blad meestal van voor tot achter door.

Adverteren?

Neem contact op met onze advertentie-afdeling via advertising@roularta.nl