Case: De Wadden bij je thuis

Het Waddengebied is van onschatbare waarde voor Nederland. Het is het grootste getijdengebied ter wereld en een biotoop voor zeldzame zeedieren, planten en trekvogels. Maar het Waddengebied is ook van grote persoonlijke betekenis. Wie bewaart er geen warme vakantieherinneringen aan de eilanden: de eindeloze stranden, voor het eerst in je leven zeehonden zien, op de fiets door de duinen en sterren kijken. Om je belevenissen te koesteren en om nieuwe herinneringen te maken is er nu de In Eigen Land Waddenspecial, een uniek magazine van New Skool Media in opdracht van Visit Wadden.

Uitdaging Visit Wadden

New Skool Media werd gevraagd door Visit Wadden om een eigen magazine voor het Waddengebied te maken met als doel de eilanden, kop van Noord-Holland, Friesland en Groningen nog beter op de kaart te zetten. Visit Wadden heeft daarmee een prachtige bundeling van het gehele gebied in handen waarmee ze willen laten zien hoe divers en prachtig het UNESCO Werelderfgoed is. Ook willen ze graag de kwetsbaarheid en het belang van het gebied onder de aandacht brengen en hoe we daar samen mee moeten omgaan.

Oplossing

We kwamen er al snel achter dat de wensen van Visit Wadden naadloos aansloten op de redactionele pijlers van ons magazine In Eigen Land. Daarom hebben we ervoor gekozen om van de derde editie van In Eigen Land een Waddenspecial te maken.

De makers van In Eigen Land hebben samen met Visit Wadden een redactionele formule bedacht en relevante content geschreven. Zo kon er optimaal gebruik gemaakt worden van elkaars kennis en komen alle kenmerken van de Wadden aan bod.

Door inspirerende verhalen over de Wadden samen te brengen in één magazine worden lezers geïnspireerd om opnieuw, of voor het eerst, een bezoek te brengen aan het Waddengebied.

Visit Wadden over de samenwerking

‘Vanuit Visit Wadden hebben we deze unieke samenwerking als heel prettig ervaren. We werden volledig opgenomen in het redactieteam van reisexperts en voelden ons echt gehoord. Door de redactie van In Eigen Land werd er goed mee gedacht om een nog completer beeld van het gehele waddengebied te geven. Het resultaat mag er zijn: ruim 156 pagina’s vol leesplezier over de diversiteit van het waddengebied. Prachtige reportages waarin de USP’s vanuit Visit Wadden subtiel zijn verwerkt en ook onze strategische samenwerkingspartners een plekje hebben gekregen. Voor ons is dit de bekroning op ons werk van de afgelopen 4 jaar.’

Marlies Groot, Marketing Manager Holland Boven Amsterdam en Visit Wadden

Resultaat

De Waddenspecial is een kwalitatief hoogstaand, 156 pagina’s tellend magazine over het Waddengebied. Alle mogelijkheden voor een onvergetelijk verblijf komen aan bod. De beste stranden en plekken om te wadlopen. De gezelligste dorpjes voor een dagje uit of weekendje weg. De mooiste wandel- en fietsroutes (met kaarten en afstapplekken). Hotspots voor kunst en cultuur. Restaurants en recepten om thuis van het wad te proeven. De fijnste slaapplekken weg van de massa. En natuurlijk de leukste activiteiten met kinderen.

De Waddenspecial wordt in een oplage van 71.000 exemplaren verspreid onder de reguliere afzet van In Eigen Land, via de loyale abonnees van de succesvolle New Skool Media merken delicious., Roots, Seasons, FietsActief en Columbus Travel. Visit Wadden verspreidt de Waddenspecial ook op relevante locaties in het Waddengebied zelf.

Daarnaast wordt de Waddenspecial ook gepromoot met outdoor reclame langs de weg, op de radio, in dagbladen, online en in marketinguitingen van de New Skool Media merken. Daarmee zal het bereik van de Waddenspecial landelijk effect hebben.

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case? Of wil je vrijblijvend in gesprek om de mogelijkheden voor je organisatie te verkennen? Neem dan contact met ons op via sales@newskoolmedia.nl.

Reacties gesloten