Case: NIVEA MEN x FORMULE 1 MAGAZINE x KRUIDVAT

Speciaal voor NIVEA MEN heeft New Skool Media een retail activatie opgezet in de Kruidvat winkels en op kruidvat.nl. Bij aankoop van 2 NIVEA MEN producten kreeg de klant het tweede product voor de halve prijs én een Formule 1 Magazine special cadeau.

De doelstelling van deze retailactivitatie:

  1. Marktpenetratie: aandeel binnen de huidige doelgroep/markt vergroten
  2. Productverbreding: de huidige NIVEA MEN gebruikers laten kennismaken met andere productlijnen uit het NIVEA MEN assortiment  
  3. Media-exposure binnen de mannelijke doelgroep voor brand awareness, merkvoorkeur en conversie (transacties)

Aanpak: incentive marketing

In de Kruidvat-winkels en op de website gold in week 15 en 16 van 2022 een tijdelijke actie in samenwerking met Formule 1 Magazine. Bij aankoop van 2 NIVEA MEN producten kreeg de klant het tweede product voor de halve prijs en een Formule 1 Magazine special (t.w.v. € 7,99) cadeau.

Deelnemers aan deze actie konden met de kassabon of orderbevestiging ook deelnemen aan een win-actie. Hoofdprijs was een vierpersoons Formule 1 reis naar de GP van Oostenrijk (t.w.v. € 4.400,-).

Het Formule 1 Magazine ‘Blik op 2022’ was een speciale uitvoering, exclusief ontwikkeld voor NIVEA MEN. In dit bewaarnummer was alles te vinden over het GP-seizoen van 2022, zoals informatie over de teams, circuits, klassementen en WK-kalender, alsmede interviews met coureurs en deskundigen. Om de samenwerking kracht bij te zetten stonden er in het magazine meerdere advertenties en advertorials van NIVEA MEN.

Daarnaast heeft ook Kruidvat de volgende promotionele kanalen ingezet om de actie onder de aandacht te brengen:

  • Homepage banner op kruidvat.nl
  • Landingspagina op kruidvat.nl
  • Nieuwsbrief Kruidvat
  • Folder 2x
  • Schapmeter
  • Topkaart kop
  • Barkerkaarten
  • TV caroussel Kruidvat
NIVEA MEN schap
Kruidvat folder
Straatbeeld Kruidvat

NIVEA MEN (Beiersdorf) over de samenwerking

We boekten mooie resultaten door een fijne samenwerking tussen twee mannenmerken, goed dat we elkaar hierin konden versterken!

Bianca Westhof, POS & Shopper Activation Executive Beiersdorf

Het resultaat

Naast de exposure in het Formule 1 Magazine is er online een bereik opgebouwd van meer dan 1,2 miljoen (op formule1.nl en andere mannenkanalen). Opvallend in deze campagne was de hoge CTR die is behaald op formule1.nl, ten opzichte van de benchmark was dit index 124. Binnen overige mannensites (out of context) is er een index 73 behaald. Overall een performance index van 112.

De drie partners beschouwen de doelstellingen van marktpenetratie, productverbreding en media-exposure als ruimschoots behaald. Naast de bovengemiddelde groei qua productafzet en goede conversies, was ook de redemptie van de win-actie boven verwachting. Bovendien zijn veel mannen (en vrouwen) in aanraking gekomen met het merk NIVEA MEN en met de content van Formule 1 Magazine.

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case? Of wil je vrijblijvend in gesprek om de mogelijkheden voor je organisatie te verkennen? Neem dan contact met ons op via sales@newskoolmedia.nl.

Reacties gesloten